11 Venuun uutta supersankaria – kuka, mitä, miksi?

Kesä ei todellakaan ollut hiljaista Venuulla, vaan rahoituskierroksen ja Ruotsin avaamisen lisäksi absoluuttisen parasta juuri nyt on se, että tiimiin löydettiin myös 11 aivan uskomattoman timanttista uutta supersankaria. Mykistävää.

Kiitos kaikille teille, jotka jaoitte, tykkäsitte, suosittelitte ja huutelitte kaduilla Venuun rekrystä. Tarjoon teille kahvit, teet, viinit tai muut rakkausjuomat seuraavan kerran kun tavataan!

Pidemmittä puheitta, saanen esitellä teille Venuun 11 uutta, mykistävän ihanaa ja kaunista tiimiläistä! Nää tyypit... \<3

 

Heidi Kronström – Asiakaspalvelu

Rooli johon rekryttiin: Asiakkuuspäällikkö

Rooli Jasun mielestä: Tilanomistajien pelastava enkeli

Rooli omasta mielestä: B2B-ajatustenlukija

Todellisuudessa rooli on: Asiakkuuksien kehittäjä

Heidi on kerännyt kokemuksensa asiakkuuksien hoitamisesta pääosin nykytaiteen kentältä. Vaikka tapahtumatuotannot ovatkin Heidille toisaalta tuttuja, on hän siirtynyt Venuuhun ja startup-maailmaan haastaakseen itseään uudella alalla. Venuussa Heidiä viehättävät aidosti hyvä konsepti ja palvelu, sekä yleisistä trendeistä täysin eroava suunta; yhä enemmän kohti asiakkaiden henkilökohtaista kohtaamista.

Venuulla Heidin rooli on pitää huolta tilojen tarjoajista ja pitää heihin yhteyttä, sekä kehittää Venuun palvelua omalta osaltaan eteenpäin.

 

  

Ninamari Karjalainen – Asiakaspalvelu

Rooli johon rekryttiin: Asiakaspalvelu

Rooli Jasun mielestä: Yleismies Jantunen

Rooli omasta mielestä: Aarteenmetsästäjä

Todellisuudessa rooli on: Tapahtumakonsultti

Ninamari uskoo, että vahvan asiakassuhteen luominen ja asiakkaan tarpeiden ymmärtäminen on avain asiakastyytyväisyyteen. Hänellä on vankka tuntemus ravintola- ja tapahtuma-alalta ja tuokin Venuun tiimiin vahvaa tapahtumanjärjestämiskokemusta. Silloin kun Ninamari ei järjestä asiakkaillemme tapahtumia, hänet löytää tallilta opettamassa ratsastuksen saloja. Voitkin siis olla varma, että ohjat pysyvät Ninamarin käsissä tilanteessa kuin tilanteessa!

Venuulla Ninamari pitää huolta asiakastyytyväisyydestä ja että asiakkaat löytävät juuri heille sopivimman tilan, ohjelman ja ruuan tapahtumaansa.

 

 

Tatu Patronen – Markkinointi

Rooli johon rekryttiin: Markkinointipäällikkö digikokemuksella

Rooli Jasun mielestä: Money machine

Rooli omasta mielestä: Rakkauden lähettiläs

Todellisuudessa rooli on:  Inbound-markkinointipäällikkö

Tatu on Suomen ensimmäisiä inbound-markkinoinnin ammattilaisista ja tätä nykyään myös ensimmäisiä inbound-markkinointipäällikköitä. Tatulle markkinointi ei ole enempää, eikä vähempää kuin rakkauden välittämistä asiakkaille. Inboundin lisäksi Tatu on myös hakukoneiden erikoisosaaja ja pelkästään hänen läsnäolo tekee ihmeitä Venuun löydettävyydelle.

Venuulla Tatu johtaa markkinointia ja suunnittelee toimenpiteitä sekä Suomeen että Ruotsiin yhdessä Jasun, Jussin ja Axelin kanssa.

 

 

 

  

Jussi Kämäräinen – Markkinointi

Rooli johon rekryttiin: Markkinointiharjoittelija

Rooli Jasun mielestä: Viral Hit Wonderboy

Rooli omasta mielestä:  Markkinointiarkkitehti

Todellisuudessa rooli on: Full-stack-markkinoija

Jussi on Jyväskylästä Helsinkiin kaapattu markkinointi- ja startup-maailman uusi lupaus! Jussin mielestä markkinointi ei ole vain viestintää, vaan parhaimillaan se on osa tuotteen ominaisuuksia; hyvä markkinointi saa autot kulkemaan nopeammin, ruuan maistumaan paremmalta ja vaatteet näyttämään hienommilta. Hyvä markkinointi on asiakaspalvelua ihmisille, jotka eivät ole vielä kuulleet sinusta!

Venuulla Jussi hoitaa blogia, sosiaalista mediaa ja yleistä markkinoinnin suunnittelua yhdessä Tatun, Jasun ja Alexin kanssa.

 

 

 

Rasmus Sinnemaa – Markkinointi

Rooli johon rekryttiin: Markkinointiharjoittelija

Rooli Jasun mielestä: Mr Language Link

Rooli omasta mielestä: Suomen lupaus Ruotsille

Todellisuudessa rooli on: Marketing Specialist

Rasmus on Hankenilta napattu startup- ja markkinoinnin osaaja. Rasmus uskoo markkinoinnin olevan avain suuruuteen, ja haluaa tehdä sitä arvopohjalta. Parhaimmillaan erinomainen markkinointi näyttää yhtä kevyeltä kuin huippu-urheilijan ylivoimainen voitto, mutta takana on samalla tavalla erittäin kovaa työtä. Silloin kun Rasmus ei ole rokkaamassa eteenpäin markkinointia, hänet löytää opiskelijoiden seasta Arkadiankadulta.

Venuulla Rasmus rakentaa markkinointia Ruotsissa yhdessä Axelin, Tatun, Jasun ja Jussin kanssa.

 

 

Janne Vottonen – Myynti

Rooli johon rekryttiin: Myyntijohtaja

Rooli Jasun mielestä: Myyntitykki

Rooli omasta mielestä: Tapahtumatilojen Amor

Todellisuudessa rooli on:  Myynnintekijä ja -kehittäjä

Jo ala-asteella Janne rikkoi oman koulunsa keksinmyyntiennätyksen ja sai huippumyyjä-leiman otsaansa. Eikä hän silloin ollut edes kuullut mistään ratkaisumyynnistä tai saati sitten myyntifunneleista. Luontaisen lahjakkuutensa lisäksi Janne on kartuttanut myyntikokemusta noin 10 vuoden ajan vaativassa B2B-kentässä ja viime vuodet hän on tarkastellut suomalaisyrityksiä suurennuslasilla myynnin konsultoinnin parissa. Jos Jannelta kysyy, tästä maasta ei kohta enää löydy yhtäkään sellaista tilaa, jotka eivät olisi Venuussa tarjolla – ja hyvä niin!

Janne pitää huolta Venuun myyntitoiminnasta ja varmistaa yhdessä Jeromen ja Esan kanssa että suomalaisilla tapahtumajärjestäjillä on paras mahdollinen tilakatalogi käytettävissä.

 

 

Esa Immonen – Myynti

Rooli johon rekryttiin: Myyjä

Rooli Jasun mielestä:  Myynnin Usain Bolt

Rooli omasta mielestä: The Mighty Cthulhu

Todellisuudessa rooli on:  Myyntitykki

Ihminen on kumma otus, sillä kaikesta viisaudesta huolimatta ihmiset tekee päätöksiä tunteillaan. Esa toimii vanhan koulukunnan oppien mukaan ja pyrkii aina saamaan kaupan molemmat osapuolet tyytyväiseksi tuottamalla molemmille lisäarvoa. Esan mielestä kaupanteko perustuukin luottamuksen rakentamiseen ja myynnissä hän onkin kuin rumpali tuolillaan. Esa inspiroi itsensä ja ympäristönsä mielentilaan, jossa tavoitteista tehdään aamupalapurtavaa aina seuraavaan kvartaaliin asti.

Esa tulee yhdessä muiden myyntileijonien Jannen ja Jeromen kanssa haalimaan Suomesta jokaisen tilan Venuun asiakkaille varattaviksi.

 

 

 

Roni Tamminen – Valokuvaus

Rooli johon rekryttiin: Sisältöharjoittelija

Rooli Jasun mielestä: Hiljainen taiteilija

Rooli omasta mielestä: Kuvallisen sisällön ylivelho

Todellisuudessa rooli on: Valo- ja videokuvaaja

Roni on pitkän linjan valokuvaaja, joka diggaa suorista linjoista, tarkoista aikatauluista ja huolitelluista kohteista. Ronin mielestä valokuvaaminen ei ole pelkästään digitaalista tekniikkaa, vaan myös kaunista tarinankerrontaa, jossa arvostetaan kuvattavien kohteiden taustoja ja korostetaan yksityiskohtia. Ronin mielestä edustavat ja laadukkaat kuvat kertovat enemmän kuin miljoona sanaa tilan kuvauksessa.

Venuulla Roni hoitaa palvelun täyttämisestä laadukkailla ja yksityiskohtaisilla valokuvilla ja videoilla.

 

 

 

 

Carl Johan Lie Karlberg – Sales & Country Lead

Role Carl was recruited for: Sales Lead and Country Manager in Sweden

What Jasu thinks Carl was recruited for: Sales Hero

What Carl thinks he was recruited for: Sales Divinity

What was Carl really recruited for: Sales God

Carl Johan, or CJ as he’s referred to by his friends and colleagues, is a part of the core and spear of the Stockholm office. Generating an enormous amount of hype and energy, it’s in CJ’s nature to be in the middle of everything, like a spider in its web. The sales and business thinking is just a huge bonus. In his key role of building the team in Stockholm, CJ is a hands on type of person who turn problems into possibilities. It is CJs firm belief that if you want to succeed with things in life, you have to be top of mind at all times. If you ever meet him, you’ll understand what we’re talking about!

In Venuu, CJ is responsible for the Swedish part of the company which includes everything from sales to coaching the new members of our swedish team within the service. CJ works closely with Emmeli and Jerome.

 

Emmeli Sjölander – Customer Service

Role Emmeli was recruited for: Customer Service in Sweden

What Jasu thinks Emmeli was recruited for: Networking and Event Expert

What Emmeli thinks she was recruited for: Social Ninja

What was Emmeli really recruited for: Customer Success Manager

Don’t be fooled by the cold northern look, Emmeli is sweet as candy. She is not satisfied until she makes everyone around her smile.The meaning of great service has always been the key in Emmeli’s professional life and the role as a Customer Success Manager suited her naturally with her positivity, charm and people skills. You need your eyes, ears, voice and most of all your heart for a successful customer service. A bit of psychology and persuasion isn’t so bad either!

Together with CJ they rock the Stockholm office and take on the task of bringing Venuu.se into the heart of the swedish people. Axel will soon join them in Stockholm as the third musketeer!

Emmeli is responsible for the overall customer service both on- and offline and building successful and strong customer relationships together with CJ and Jerome.

 

Axel Bergström – Marketing

Role Axel was recruited for: Marketing Lead in Sweden

What Jasu thinks Axel was recruited for:   Marketing Champion

What Axel thinks he was recruited for:   Marketing Magician

What was Axel really recruited for:   Full-stack Marketing Professional in Swede

Axel is the one man show in Gothenburg who has been outcast by the Stockholm office due to his lack of humor according to the other Swedish colleagues CJ and Emmeli.

Axel plans to take Venuu to world domination through smart marketing with a touch of manipulation he learned in college studying psychology. His approach to marketing is highly influenced by the words of Henry Ford “If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses.” In short; don't listen to your customers, observe them and then give them better than they even hoped for.

Axel’s role consist pretty much of everything and anything related to marketing in Sweden and he works together with Tatu, Jasu & Jussi to make plans for future.